Conjunt de samarreta i pantalons de tons rosats i blaus

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt de samarreta i pantalons de tons rosats i blaus

Creador: 
Andrea Ayala
Cronologia: 
2000-2010
Gènere: 
Dona

Conjunt de samarreta i pantalons que pertany a la col·lecció Re-drawn to understand, de tardor–hivern 2005–2006, d'Andrea Ayala (1979). La dissenyadora va concebre aquesta peça durant la seva estada a Bèlgica. La samarreta de doble tela de cotó blava denim i viscosa rosa salmó és de màniga dòlman llarga i coll rodó. Presenta una peça aplicada de color rosa que s’estén des de les espatlles fins a l'escot i la part frontal. A la part frontal i fins l'alçada de la cintura hi ha tavelletes decoratives i cinc botons. A la cintura hi ha una peça blanca que recull les tavelles i dóna pas a la part inferior de la samarreta que també combina els dos teixits. Els pantalons, confeccionats amb una combinació de teixit de pota de gall de llana negre i popelín de cotó rosa pal, són de tipus tub o afusats i s'ajusten al peu a través d'una trava als baixos. Donació d'Andrea Ayala, el 2014, al Museu del Disseny de Barcelona.

Vocabulari

Popelín

Teixit fi amb ordit de seda i trama de filadís, llana o cotó, que li donen cos. També anomenat així el teixit merceritzat que imita el popelín.

Màniga dòlman

Màniga semblant a la màniga japonesa, tallada de la mateixa peça del cos i sense cisa, ampla a les espatlles i que s'estreny fins el puny. El terme deriva de la jaqueta que porten els hússars, adornada amb cordons i amb les mànigues sense ficar.

Tavella

Doblec fet per adornament a la roba.

Pantalons fuseau

Pantalons tub o afusats (també conegut pel gal·licisme fuseau i, a voltes, pel castellanisme pitillo) no és tan arrapat com les malles i incorpora una trava als baixos per tal de millorar la subjecció.

Firma

Andrea Ayala

Andrea Ayala (Barcelona, 1979) s’ha format a l’Escola d’Arts i Tècniques de la moda (ESDI) de Barcelona i a l'Acadèmia d’Anvers. Ha treballat per a Josep Abril (2002-2003) mentre gestava les primeres col·leccions pròpies, amb punts de venda a Barcelona i Anvers. El seu ampli ventall de col·laboracions comprèn institucions i esdeveniments culturals internacionals com ara l’Arnhem Mode Biennale Holanda, el Museum Boymans van Beunningen Roterdam, Atopos ARRRGH! Monsters in Fashion, el Benaki Museum Atenes, el Museum Bellerive Zuric, la Klerup Gallery Estocolm, el Bakhrushin Theatre Museum Moscou, Brussels-Happiness o el Museu del Disseny de Barcelona. L’any 2009 treballà amb el dissenyador irlandès Jon Rocha, amb qui dissenyà col·leccions per a dona i amb qui desfilà a la London Fashion Week, i ’any 2011 retornà a Barcelona. Les seves col·leccions es caracteritzen pel conceptualisme i per una investigació sobre les formes i la superposició de siluetes per tal crear peces de roba imaginatives que ella mateixa defineix com a atemporals.

Consultar el web d'Andrea Ayala

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2000-2010

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MTIB4218_14
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Procedència: 
Anvers (França)
Any: 
2005
Etiqueta: 
no
Ús: 
Exterior
Tècnica de confecció: 
Mixta
Tacte: 
Suau
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
Botons
Color: 
BlausRoses
Material: 
CotóViscosaLlana

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora