Conjunt d'abric, camisa i malles

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt d'abric, camisa i malles

Creador: 
Josep Abril
Cronologia: 
2010...
Gènere: 
Home

L'abric és tres quarts, confeccionat amb teixit llavorat de llana i pell. Cordat per davant amb quatre botons. Presenta coll de solapa. A la cintura està tallat i s'hi ha afegit una cintureta, semblant a la d'uns pantalons, amb travetes o passadors. Al costat dret, a l'alçada del pit, hi ha una butxaca de trau. L'esquena presenta un canesú, per sota del qual hi ha una gran obertura que arriba a la cintura i que està decorada amb dues tiretes de pell a mode de tirants. A partir de la cintura es reprodueix la cintureta amb travetes de davant, semblant a un pantaló. Sobre els malucs s'hi han col·locat dues butxaques de trau, cordades amb botons i bagueta. La camisa segueix la forma clàssica, és de popelín de cotó estampat de tons blancs, amb coll camiser, cordada davant a través de set botons negres. El conjunt es completa amb unes malles negres de punt de cotó i elastà frunzides als turmells. Etiquetes: «JOSEP ABRIL / menswear collection nº12/product of Barcelona» Va ser Premi 080 Barcelona Fashion, el gener 2014 i va ser donada per Josep Abril, el mateix any al Museu del Disseny de Barcelona.

Vocabulari

Popelín

Teixit fi amb ordit de seda i trama de filadís, llana o cotó, que li donen cos. També anomenat així el teixit merceritzat que imita el popelín.

Solapa

En l’obertura anterior d’una peça de vestir, part de la vora que es doblega enfora sobre la mateixa peça deixant així sense cobrir una part del bust.

Traveta

Anella feta amb una tira de teixit cosida i plegada. Tira de roba que passa d'un costat a l'altre d'una vora per tal d'unir-ne els dos costats.

Butxaca de trau

Butxaca sense tapeta, de la qual només se'n veu l'obertura.

Bagueta

Cordonet escorredor o en forma de llaç, fet amb fil o roba, que serveix per a assegurar obertures en les peces de vestir, permetent obrir i tancar amb una llaçada o un nus. També baguilla.

Firma

Josep Abril

Josep Abril (Barcelona,1962) es forma en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i en Disseny de moda a l’Escola d’Arts i Tècniques de la Moda de la mateixa ciutat. L’any 1991 obté el Premi Gaudí als nous dissenyadors i cinc anys més tard crea la seva pròpia marca, amb què el 1997 presenta la primera col·lecció a la passarel·la Gaudí. Des d’aleshores participa amb regularitat en el circuït oficial de Moda Barcelona guanyant projecció internacional al final de la dècada i esdevenint, entre 2003 i 2009 director creatiu de les col·leccions per a home de la marca de prêt-à-porter Armand Basi. L’any 2006 comença “Bespoke”, un projecte de sastreria a mida, i l’any següent pren vida Abril Studio, un estudi de creació de conceptes i de projectes de moda.

La tasca de Josep Abril s’ha reconegut amb el premi GQ al millor dissenyador nacional de moda per a home (2004), el premi “Barcelona és moda” al millor professional (2008) i el premi a la millor col·lecció del 080 Barcelona Fashion (2014). Actualment, Abril és docent de l’Escola Superior de Disseny (ESDI) l’Istituto Europeo di Design (IED). Les seves col·leccions, que utilitzen teixits bàsics, s’enfoquen a la comoditat i la lleugeresa i responen a un concepte d’home modern i sobri.

Consultar el web de Josep Abril

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2010...

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MTIB4220_14
Tipus de peça: 
Indumentària civil masculina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Procedència: 
Barcelona
Any: 
2014
Etiqueta: 
Ús: 
Exterior
Tècnica de confecció: 
Mixta
Tacte: 
RugósLlis
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
BotonsCinta
Color: 
BlancsNegres
Material: 
LlanaPellCotóElastà

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora