Conjunt de gavardina i pantalons grocs

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt de gavardina i pantalons grocs

Creador: 
Elisabeth Carlota i Elisenda Oms
Cronologia: 
2010...
Gènere: 
Home

Conjunt de gavardina i pantalons de sarja de cotó del color groc llimona propi de la col·lecció Al·legoria, de primavera-estiu 2016 de la marca CarlotaOms (Elisabeth Carlota, 1987 i Elisenda Oms, 1992). La gavardina es corda al davant amb botonadura oculta i se cenyeix a la cintura amb un cinturó tancat per una sivella de plàstic semblant a la que tanca els punys. Presenta un canesú profusament brodat amb fils de cotó del mateix to que la resta del conjunt. En la part de davant, s'hi troben dues grans butxaques de plastró. El pantaló és de llargada Capri acabat amb volta. Aquest conjunt va rebre el Premi 080 Barcelona Fashion Week el juliol 2015 i va ser donat al Museu del Disseny de Barcelona per Elisenda Oms Selva i Elisabeth Carlota el 2016.

Vocabulari

Brodat

Ornament fet sobre un teixit amb passades d’agulla emprant fils de cotó, llana, seda, argent, etc. Brodat a la basta. Brodat al realç. Brodat al teler, al tambor.

Butxaca de plastró

Peça superposada a la peça de roba. Sobre aquesta es veu la totalitat de la forma de la butxaca.

Firma

CarlotaOms

Carlotaoms està format per les dissenyadores Elisabet Carlota (1987) i Elisenda Oms (1993), formades a l’Escola de Disseny de Moda Felicidad Dulce i amb experiència en altres projectes, la primera col·laborant amb Alexis Reyna i DKNY a Milà i, la segona a l’equip de disseny i patronatge de Manuel Bolaño. L’any 2015 debuten a la passarel·la 080 Barcelona Fashion i guanyen el Premi al dissenyador emergent per a la col·lecció Alegoría on trenquen amb els estereotips de gènere i presenten creacions de línies pures que s’adapten a i l’estil de vida contemporani i que estan realitzades a partir de productes de proximitat d’empreses i tallers de Barcelona. L’any següent, amb la col·lecció Itinerant es proposen portar al món urbà d’imparables commuters la comoditat de la roba de muntanya amb línies i teixits que afavoreixen el benestar.

Consultar el web de CarlotaOms

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2010...

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MDB425
Tipus de peça: 
Indumentària civil masculina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Procedència: 
Barcelona
Any: 
2015
Etiqueta: 
no
Ús: 
Exterior
Tacte: 
RelleuLlis
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
Brodat
Color: 
Grocs
Material: 
Cotó

Saber-ne més

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora

Vídeo relacionat