Jaqueta de seda estampada a mà amb cal·ligrafies negres sobre fons blanc

    next
    prev
  • Museu de l'Estampació de Premià de Mar (cc-by-nc-nd 4.0) Walden/Museu de l'Estampació de Premià de Mar
  • Museu de l'Estampació de Premià de Mar (cc-by-nc-nd 4.0) Walden/Museu de l'Estampació de Premià de Mar
  • Museu de l'Estampació de Premià de Mar (cc-by-nc-nd 4.0) Walden/Museu de l'Estampació de Premià de Mar
  • Museu de l'Estampació de Premià de Mar (cc-by-nc-nd 4.0) Walden/Museu de l'Estampació de Premià de Mar
  • Museu de l'Estampació de Premià de Mar (cc-by-nc-nd 4.0) Walden/Museu de l'Estampació de Premià de Mar

Jaqueta de seda estampada a mà amb cal·ligrafies negres sobre fons blanc

Creador: 
Kima Guitart
Cronologia: 
2000-2010
Gènere: 
Dona

Jaqueta de seda amb patronatge d'inspiració japonesa format per dues peces davanteres que arriben fins a la part anterior de la màniga i dues peces posteriors amb costura central que arriben fins a la part posterior de les mànigues. Al llarg dels punys i de tot el coll i el baix hi corre una tira de seda negra que cau al biaix amb forma arrodonida al davant. La resta de la peça és de seda blanca amb cal·ligrafies negres. No preveu tanca. Seda natural pintada a mà. A l'etiqueta: "Kima. Seda natural pintada a mà".

Vocabulari

Puny

Part o allargament de la màniga que cobreix el puny.

Firma

Kima

Pionera de la pintura sobre seda a Espanya, Joaquima Guitart, coneguda com a Kima, es forma a l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona i estudia disseny a escoles de Florència, París i Nova York, complementant la seva investigació amb viatges a l’Àfrica i el Japó.

Les seves creacions, que, a més d’indumentària i complements, inclouen murals de dimensions rellevants, s’han presentat a galeries espanyoles i internacionals. Coneixedora de la cultura dels diferents països que ha visitat i l’han inspirat i alhora conscient dels seu orígen mediterrani, combina aquests elements en les seves peces on hi destaquen cal·ligrafies sinuoses i fluides, carregades de dinamisme i sempre canviants que evoquen, amb elegància, paisatges, vivències i atmosferes.

Consultar el web de Kima

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2000-2010

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
11440
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Jaqueta
Procedència: 
Catalunya
Any: 
2003
Etiqueta: 
Ús: 
Exterior
Tècnica de confecció: 
Mixta
Tacte: 
SuauLlis
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Ornamentació: 
Estampat
Color: 
BlancsNegres
Material: 
Seda

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
  • Valora