Conjunt de jersei de punt i faldilla de gasa de seda verda

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt de jersei de punt i faldilla de gasa de seda verda

Creador: 
Miriam Ponsa
Cronologia: 
2010...
Gènere: 
Dona

Conjunt de jersei de punt de llana sense filar (metxa) de color blanc i vestit de gasa de seda verda pertanyent a la col·lecció # 24 Transhumància, de tardor-hivern 2013-2014, de Miriam Ponsa. El jersei està teixit amb punt llis, és de coll alt i mànigues llargues. La faldilla del vestit arriba sota genoll i està folrada. Etiqueta: «MIRIAM PONSA / BARCELONA / M» Aquest conjunt va rebre el Premi 080 Barcelona Fashion, el gener 2013 i va ser donat el mateix any per l'autora al Museu del Disseny de Barcelona.

Vocabulari

Gasa

Tela molt, fina i clara, caracteritzada per la relativa separació amb què estan col·locats els fils d’ordit i els de trama, que dóna sensació de lleugeresa.

Metxa

Feix de fibres més prim que la cinta i proveït d'una lleugera torsió.

Firma

Miriam Ponsa

La vinculació de Miriam Ponsa (Manresa, Barcelona, 1973)  amb el món de la moda prové de la tradició familiar. Després d’estudiar Disseny de moda per la Universitat de Southampton i especialitzar-se en disseny i tècniques de punt a Igualada, l’any 2000 va establir el seu taller a l’antiga fàbrica tèxtil familiar de Manresa que s’havia establert a principis del segle XIX. Hereva tant de les tècniques artesanals com de l’esperit industrial de recerca de nous materials, la investigació de Miriam Ponsa ha esdevingut un referent en la moda catalana. Les seves peces combinen processos tradicionals dedesús (brodat a mà, tapisseria, cistelleria i macramé) amb tècniques modernes com el dripping i el marbling aplicats al làtex.

El caràcter innovador de la marca li ha proporcionat reconeixement internacional. Miriam Ponsa participa a les principals fires internacionals, com Tokio o París, i ha rebut guardons com el premi “Barcelona és Moda” a la millor empresa emergent (2007),  el premi a la millor col·lecció per a dona a la passarel·la 080 (2010 i 2013) i el guardó a la millor col·lecció (2014), novament per la 080.

Consultar el web de Miriam Ponsa

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2010...

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MTIB4170_14
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Procedència: 
Manresa
Any: 
2013
Etiqueta: 
Ús: 
Exterior
Tècnica de confecció: 
Mixta
Tacte: 
Suau
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Color: 
BlancsVerds
Material: 
LlanaSeda

Saber-ne més

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora