Conjunt negre de brusa i faldilla de mikado de polièster

    next
    prev
  • Museu del Disseny de Barcelona (c) La Fotográfica/Rafael Vargas/Museu del Disseny de Barcelona

Conjunt negre de brusa i faldilla de mikado de polièster

Creador: 
Marina Pujades
Cronologia: 
2010...
Gènere: 
Dona

L’efecte de moviment d’aquest model s’aconsegueix gràcies a un patronatge acurat que disposa els plecs subjectats de manera invisible. Això és possible gràcies al teixit escollit —que permet aquest patronatge— i també a una estructura interior molt semblant al mirinyac del segle XIX, sobre la qual reposa la faldilla. Tot plegat, aporta una sensació de moviment i d’expansió des del centre cap enfora. El top, confeccionat amb un teixit molt més lleuger que contrasta amb la faldilla, també juga amb aquesta idea gràfica d’expansió. La creadora d’aquest model, Marina Pujadas, demostra la màxima perfecció en les tècniques de costura i investigació del patronatge i aporta al vestit una visió molt lliure, potser per la seva experiència en el disseny de vestuari per a les arts escèniques. Descripció de Teresa Bastardes i Sílvia Ventosa, Museu del Disseny de Barcelona

Vocabulari

Mirinyac

Faldilla de sota feta d’una tela rígida, sovint guarnida de barnilles, cèrcols de ferro, etc., per a sostenir, més o menys bombades, les robes exteriors.

Firma

Marina Pujades

Marina Pujadas (Barcelona, 1983) s’ha format en Comunicació Audiovisual, especialitat ficció cinematogràfica, i és diplomada en Moda per ESDI (2007-2010). Ha anat definint ben aviat un camí professional entre les arts escèniques i de la moda, fet que l’ha dotat d’una visió innovadora sobre la naturalesa de la costura. Sense deixar de treballar a Barcelona, desenvolupa la seva tasca professional majoritàriament a Paris, on és membre del grup GRRICA (Grup de Recherches Realisations, Images, Costumes et Accessoires), i col·labora, entre d'altres, amb Christian Lacroix en el vestuari per a l’Òpera de París i amb el taller de la Maison Martin Margiela.

Per la seva investigació sobre geometria i volums i l’excel·lència en el patronatge va ser reconeguda amb el premi Joaquim Mercader a la millor dissenyadora, també ha participat a la fira alemanya d’alta costura Modatex. Des del seu petit taller parisenc, Marina Pujadas duu a terme una recerca sobre l’alta costura i el vestuari d’escena, creant peces a mida imaginatives i tècnicament impecables amb patronatges trencadors que s’apropen més a l’arquitectura que a la costura.

Veure'n més +
Veure'n menys -

Context

2010...

Veure'n més +
Veure'n menys -

Fitxa tècnica

Número d'inventari: 
MTIB4211_14
Tipus de peça: 
Indumentària civil femenina
Denominació de la peça: 
Conjunt
Any: 
2012
Etiqueta: 
no
Ús: 
Exterior
Tacte: 
Llis
Tipologia d'ús: 
Indumentària d'inspiració internacional
Color: 
Negres
Material: 
SedaPoliester

Bibliografia

  • AMBROSE, GAVIN; Harris, Paul. Diccionario visual de la moda. Barcelona: Gustavo Gili, 2008.
  • BANDRÉS OTO, MARIBEL. El vestido y la moda. Barcelona: Larousse, 1998.
  • BAUDOT, FRANÇOIS. La moda en el siglo XX. GUSTAVO GILI, 2008
  • BAXTER-WRIGHT, EMMA [ET. AL.] Moda vintage: la evolución de la moda y el vestido en los últimos cien años. Barcelona: Parramón, 2008
  • BUXBAUM, GERDA (ed.) Iconos de la moda: el siglo XX. Barcelona: Electa, 2007.
  • CODINA, MÓNICA. “Crear moda, hacer cultura”. A: Ars Brevis: anuario de la Cátedra Ramón Llull Blanquerna, n. 10 (2004), p. 43-62.
  • CODINA, MÓNICA; MONTSERRAT HERRERO (eds.) Mirando la moda: once reflexiones. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2004.
  • DELPIERRE, MADELEINE. Le costume: la haute couture de 1940 à nos jours. Paris: Flammarion , cop. 1991
  • Elio Berhanyer: 50 años de moda: exposició, Museo del Traje, CIPE. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2008.
  • FIGUERAS SERRA, JOSEFINA. Moda española: una historia de sueños y realidades. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2003.
  • FUKAI, AKIKO (ed.) Moda: una historia desde el siglo XVIII al siglo XX : la colección del Instituto de la Indumentaria de Kioto Taschen , 2006
  • GOLBIN, PAMELA. Madeleine Vionnet: puriste de la mode. Paris: Arts décoratifs , 2009
  • HERRERO, MONSERRAT. “Fascinación a la carta: moda y posmodernidad”. A: Nueva revista de política, cultura y arte. N. 72 (nov.-dic. 2000), p. 79-87.
  • Inspiraciones: Mariano Fortuny y Madrazo: exposició, Museo del Traje – CIPE. Direcció, Eloy Martínez de la Pera Celada; textos, Eloy Martínez de la Pera Celada [et al.]. Madrid: Ministerio de Cultura, Subdirección General de Publicaciones, Información y Documentación, 2010.
  • La mirada de Vogue: exposición. Editor, Javier Pascual del Olmo; directora, Yolanda Sacristán; subdirector, Javier Fernández de Angulo; comissari, Rafael Levenfeld; coordinació, María Fitz James Stuart. Madrid: Museo del Traje, Centro de Investigación y Patrimonio Etnológico: Ediciones Condé Nast, 2004.
  • Manus x machina: fashion in an age of technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La difusión de la moda en la era de la globalización”. A: Papers: revista de sociología, n. 81 (2006), p. 187-204.
  • MARTÍNEZ BARREIRO, ANA MARÍA. “La moda en las sociedades avanzadas”. A: Papers: revista de sociología, n. 54 (1998), p. 129-137.
  • MORALES, MARÍA LUZ. La moda: el traje y las costumbres en la primera mitad del siglo XX. Barcelona: Salvat, 1947.
  • Mutations: mode, 1960-2000. Exposició. Musée de la mode et du costume (París, França). Paris: Paris-musées, 2000.
  • NICOLÁS MARTÍNEZ, MARÍA DEL MAR. “Mariano Fortuny y Madrazo: vestidos y tejidos de la colección del Museo del Traje”. A: Indumenta: revista del Museo del Traje, n. 0 (2007), p. 113-122.
  • PARICIO ESTEBAN, PILAR. “El encuadre de la moda en los diarios españoles de información general de ámbito nacional (1900-1994)”. A: Revista Latina de comunicación social, n. 28 (2000), p. 1-4.
  • Paris-couture-années trente. Exposició. Paris-Musées : Société de l'histoire du costume , cop. 1987
  • REMAURY, BRUNO (ed.) Dictionnaire de la mode au XXe siècle Paris : Regard , cop. 1996
  • RIVIÈRE, MARGARITA. Diccionario de la moda: los estilos del siglo XX. Barcelona: Grijalbo, 1999.
  • SAILLARD, OLIVER; DUCHÊNE, VIRGINE, MANESCAU, JACQUELINE. L'homme objet : la mode masculine de 1945 à nos jours. Marseille: Musées de Marseille , 1996
  • SCOPA-ZUCCHI, OSCAR (ed.). Vogue España 100 años de moda. Madrid; Barcelona; París: Condé Nast, 2000..
  • SICARD, MARIE-CLAUDE. Lujo, mentiras y marketing: ¿cómo funcionan las marcas de lujo? Barcelona: Gustavo Gili, 2007.
  • SMITH, PAUL JULIÁN. Contemporary Spanish culture: tv, fashion, art and film. Cambridge: Polity press, 2003.
  • URREA, INMACULADA. Coco Chanel: la revolución de un estilo. Barcelona: Ediciones Internacionales Universitarias, 1997
  • URREA, INMACULADA. Desvistiendo el siglo XX. Madrid: Ediciones internacionales universitarias, 1999
  • VÁSQUEZ ROCCA, ADOLFO. “La moda en la postmodernidad: deconstrucción del fenómeno fashion”. A: Nómadas: revista crítica de ciencias sociales y jurídicas, n. 11 (2005).
  • VILAR, MARÍA JOSÉ. Estética y tiranía de la moda. Barcelona: Planeta; Madrid: Editora Nacional, 1975.
  • VV.AA. Moda: una historia del siglo XX. TASCHEN BENEDIKT, 2012
  • WAUGH, NORAH. The cut of women's clothes 1600 – 1930 London: Faber and Faber, 1968.
Valora